logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۰۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل بین‌الملل:

صهیونیست‌ها به دنبال فرار از فشارهای بین‌المللی‌اند

صهیونیست‌ها-به-دنبال-فرار-از-فشارهای-بین‌المللی‌اند
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اسرائیل با تشدید جنایات جنگی و آغاز عملیات‌های نظامی جدید در لبنان، به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی و قضائی علیه خود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا؛ کیومرث یزدان‌پناه به بررسی سیاست‌های رژیم صهیونیستی در لبنان و منطقه پرداخت و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر به سیاست‌های اشتباه و پرخطر خود در غزه و سایر مناطق از جمله لبنان بازگشته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این مقطع زمانی، به نظر می‌رسد که با توجه به حجم گسترده جنایات جنگی اسرائیل در غزه، سرزمین‌های اشغالی و اخیراً لبنان، این رژیم تلاش دارد تا با ادامه دادن به این روند، نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های مستقل بین‌المللی مانند جنبش غیرمتعهدها و دیگر نهادهای مشابه را تحت فشار قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به پرونده حقوقی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه گفت: یکی از اهداف اسرائیل از این جنگ‌ها، فرسایشی کردن این گونه پرونده‌ها و تلاش برای مشمول مرور زمان کردن آن‌هاست، تا از مواجهه با عواقب حقوقی آن‌ها فرار کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل همچنین به عملیاتی تحت عنوان ترتیب جدید اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در لبنان آغاز کرده است و عنوان کرد: اسرائیل چاره‌ای ندارد جز اینکه جنگ را به این سبک و سیاق ادامه دهد، عملیاتی که هم‌اکنون رژیم صهیونیستی در لبنان آغاز کرده، با عنوان ترتیب جدید، در واقع با این تصور است که بتواند فضای داخلی لبنان را ملتهب کند و از شرایط پیش‌آمده برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده نماید.

وی ادامه داد: احتمالاً در روزهای آتی شاهد گسترش این جنگ از جنگ هوایی به جنگ زمینی خواهیم بود.

به گفته یزدان‌پناه، این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی بخشی از مناطق جنوبی لبنان را به میدان جنگ زمینی تبدیل کند تا بدین وسیله روند فرسایشی جنگ را به درون خاک لبنان بکشاند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴